tisdag 5 januari 2016

Om ett tenntrådsarmband i regnbågens färger

Detta regnbågsinspirerade armband består av sex tenntrådsflätor med små glaspärlor och två tvinnade tenntrådssnoddar längs kanterna. De pärlor som jag använde mig av var ganska bleka i färgerna så det blev en milt pastellfärgad regnbåge snarare än en riktigt färgstark sådan. Jag föredrar starka färger så detta är kanske inte helt min stil, men man kan ju inte bara låsa sig vid en sak utan man måste våga testa lite annorlunda kombinationer också. Och det är just vad jag har gjort i det här fallet. 

Det innebär ganska mycket arbete att göra ett sådant här armband. Då flätorna ligger i sicksack så måste de vara lika hårt flätade och pärlorna måste sitta jämsides med varandra för att det skall gå jämnt upp. Det kan därför medföra en hel del krånglande fram och tillbaka och mycket pill innan man får det att stämma och se någorlunda snyggt ut.

Till sist gick det dock att få ihop det och jag är rätt nöjd med resultatet ändå, de bleka och ljusa färgerna till trots. Nu skall detta tenntrådsarmband strax få komma till användning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.