onsdag 19 augusti 2015

Om det fortsatta arbetet med lapptäcket

Hur går det då med det handsydda lapptäcket? Jodå, arbetet fortskrider, även om det tycks gå ganska långsamt. Jag har jobbat hela sommaren och har därför inte hunnit sy så mycket som jag skulle önska, men en och annan blomma har jag hunnit få ihop under kvällar och helger i alla fall.

Just nu funderar jag på hur brett täcket skall bli; skall den rödmönstrade blomman högst upp till vänster vara den sista hela blomman innan jag syr en rad med halva blommor längs kanten, eller skall jag lägga till ytterligare en blomma innan det blir dags för de halva? Det beror förstås på hur stort det slutliga täcket skall bli och vad jag skall ha det till, och det har jag inte riktigt bestämt mig för ännu. Jag får fortsätta fundera, och det återstår ännu att se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.