måndag 21 april 2014

Om mina rosa handledsvärmare med pärlor

Så har det blivit dags att visa ett par pärlstickade handledsvärmare igen. Det här paret har jag hållit på med ganska länge (jag har tidigare nämnt dem i det här inlägget), och efter att ha legat på vänt i UFO-högen ett bra tag har de äntligen blivit klara. Vanligtvis brukar jag använda mig av pärlor som är ljusare än garnet, men ibland använder jag också mörkare pärlor, som i det här fallet. Och det blev ju bra, det med.

Den pärlstickade bården på det här paret är ganska bred och sträcker sig över mer än halva handledsvärmaren, men själva mönstret är däremot enkelt och lättstickat. När det som i det här fallet är regelbundet lär man sig det mer eller mindre utantill efter bara ett par rapporter, och då går det sedan tämligen lätt att sticka utifrån det.

Sådana här varma dagar som vi har haft nu på sistone är det förstås överflödigt att gå omkring med tjocka handledsvärmare på sig. Det kommer dock att komma kyliga morgnar och kvällar framöver då de kommer att komma väl till pass (åtminstone till hösten, om inte förr).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.