torsdag 3 april 2014

Om färdigställandet av det second hand-fyndade broderiet


Det här lilla oavslutade broderiet som jag köpte i second hand-butiken för ett tag sedan har jag nu lyckats färdigställa. Det har fått en kant i stjälkstygn runtom, och så har jag fållat kanterna så att det blev till en liten duk.

Den uppmärksamme ser att mina stjälksömmade linjer inte precis är raka; jag är ingen vidare brodös och den saken syns ofrånkomligen om man tittar närmare på broderiet. "Dä skall synns att det är hanngjort," brukar mamma säga, och det kan nog vara sant, men jag vill ju gärna att det jag gör skall vara så perfekt som möjligt. Perfekt blev det dock knappast i det här fallet, men jag får väl vara nöjd ändå. 

Nu ligger i alla fall det lilla broderiet som blev en duk på bordet under den blommande kaktusen, och det känns bra att det till sist har blivit färdigställt. Jag undrar dock hur länge det har legat på vänt från det att någon påbörjade men aldrig avslutade broderiet. Nu återstår bara att leta vidare i second hand-butikerna efter nästa oavslutade broderiprojekt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.