söndag 17 februari 2013

Om ett tenntrådsarmband med vita pärlor

Det här tenntrådsarmbandet är sytt på vitt skinn, och består av två flätor med pärlor längs kanterna. Jag syr vanligtvis alltid mina armband på svart skinn, men den här gången använde jag mig för omväxlings skull av vitt. Detta eftersom pärlorna är vita och det då helt enkelt ser bättre ut med vitt skinn än med svart, i synnerhet vid knäppningen. Tenntråden som jag använde mig av den här gången är lite kraftigare än vad jag brukar ha till flätor, eftersom jag ville att flätorna skulle bli bredare och fylla ut armbandet lite bättre.

Beträffande pärlorna så borde de förstås vara fina glaspärlor, men erkännas bör att jag i det här fallet använde mig av plastpärlor av enklaste sort. Det syns kanske inte på bilden, men så är likväl fallet. Om jag någon gång skall tillverka ett likadant armband kommer jag dock att göra det med pärlor av betydligt finare material än plast, det är en sak som är säker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.