lördag 5 januari 2013

Om ett tenntrådsarmband med blåmelerade pärlor

Detta tenntrådsarmband är flätat av sex tenntrådar. Jag har flätat det på samma sätt som man gör en fyrfläta, det vill säga jag har vävt med trådarna upp och ner i tur och ordning. Samtidigt har jag trätt upp de blåmelerade glaspärlorna på tenntråden och låtit dessa följa med i flätan. Ganska enkelt, egentligen, men likväl effektfullt. 

Jag är ganska nöjd med mönstret men erkännas bör att utförandet kanske inte blev riktigt lika snyggt som jag hade tänkt mig. Den uppmärksamme betraktaren ser nog att trådarna inte är helt jämna. Detta var dock första gången som jag gjorde en fläta till ett tenntrådsarmband på det här sättet, så om jag bara får träna mig fler gånger på att göra den här modellen kommer jag nog att kunna få det att se bättre ut. Hoppas jag.

2 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.