söndag 11 november 2012

Om mina torgvantar med stora kragar

Så har de blivit klara; mitt senaste par torgvantar. Jag ville att de skulle ha stora kragar, och det var precis vad de fick också. Somliga tycker kanske att kragarna är i största laget, men jag skulle dock kunna tänka mig att göra ett par ännu större som går ännu lite högre upp på armarna. Det får bli nästa gång jag kommer i det som på min dialekt skulle heta torgvantsstickningstaga. 

Den extra sömnaden på kragarnas insida gör att kragarna inte bara är styva, utan de är också varma och sköna att ha på sig. Dessutom är de så pass vida att man utan problem kan ha dem utanpå såväl jackor som handledsvärmare och vad annat man kan tänkas ha på armarna.

Sammanfattningsvis är jag ganska nöjd med dessa torgvantar, men jag funderar på om de eventuellt skulle göra sig ännu bättre med ett korsstygnsbroderi på handryggen, såsom vi har gjort på några av de andra vantar som vi har tillverkat. Jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag vill ha det ännu, så jag får fundera på saken ett tag. Kanske tillkommer det ett broderi så småningom, kanske inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.