fredag 31 augusti 2012

Om det senaste paret pärlstickade handledsvärmare

Det här paret pärlstickade handledsvärmare har jag haft som mitt sedvanliga extraarbete ett tag. Jag har inte jobbat särskilt flitigt med dem utan bara stickat några varv då och då, och det faktum att jag missade några pärlor när jag skulle avsluta den ena har gjort att de har blivit liggande extra länge. Men nu har de äntligen blivit klara. 

Så här års när det börjar närma sig kallare tider blir handledsvärmare en för mig oumbärlig accessoar. På morgonen när man skall ut i kylan och stå och vänta på bussen värmer de gott under tröjärmarna, och om det senare under dagen blir för varmt för att ha dem på sig är det bara att ta av dem och stoppa ner dem i handväskan. Mycket praktiskt och smidigt. Dessutom är de vackra att se på, i synnerhet de pärlstickade varianterna.

2 kommentarer:

  1. Så vackra att jag blir helt hänförd! Måste testa att pärlsticka. Tack för en fin blogg.

    Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Oj, så roligt att kunna hänföra någon, och tack för din kommentar. Att pärlsticka är inte alls svårt, så det tycker jag absolut att du skall prova. Dessutom blir man snabbt klar eftersom det är ett ganska litet handarbete, och det är ju positivt att det inte tar alltför lång tid och ansträngning i anspråk. Lycka till!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.