måndag 13 augusti 2012

Om den överblivna broderade blomman från mitt förra projekt

Det blev en broderad blomma över efter väsksömnaden som jag berättade om i förra inlägget, och den var jag tvungen att hitta på ett användningsområde för. Visserligen hade jag bara kunnat slänga bort den, kanske, som många gör med överblivna tygbitar, men den var så fin att jag gärna ville göra någonting av den. Dessutom har jag ju fått lära mig att "ittnô får förfares", och i den livssynen ingår det inte att slänga bort fullt användbara ting.

Så det slutade med att jag sydde en nåldyna av den lilla blomman. Inte för att jag direkt behövde någon ytterligare nåldyna; det var ju inte längesedan som jag sydde en, men det var vad broderiet passade till så då fick det bli en sådan. Och den kan ju vara bra att ha; kanske kommer det en tid då jag får behov av många nåldynor till flera sömnadsprojekt.

På den här bilden syns det för övrigt att en del av mina nålar är lite slitna; den längst till vänster har jag sytt med tills den har blivit krokig, och den i mitten har fått ett böjt öga. Det innebär således att mina nålar verkligen är välanvända...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.