fredag 15 juni 2012

Om ett blomstrande armband

En gammal urvuxen festkjol i ett blankt mörklila tyg kan man ju inte bara slänga, utan antingen skänker man den till second hand-butiken, eller så använder man den till något syprojekt. I det här fallet valde jag det sistnämnda. Jag klippte till två tygresor från kjoltyget och sydde ihop dem till två enkla blommor, fäste dem på en skinnrem och sydde fast ett lås, och så fick jag ett snabbgjort men ganska iögonfallande armband.

Här ser man den smala skinnremmen som jag sydde fast blommorna på. Det är en rem till en handväska som jag har klippt till så att den passar min handled.

Knapparna letade jag fram ur mormors och farmors omfångsrika knappsamlingar, och dessa fick bli blommornas mitt. Det enda som återstår nu är att fundera ut vad jag skall göra med resten av kjolen. Det finns ju en hel del tyg kvar att använda till andra projekt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.