lördag 28 april 2012

Om mitt tygarmband med knappar

Enklaste tygarmbandet med knappar gör man genom att klippa av den smala änden av en slips. Jag köpte min slips i second hand-butiken för en tia, och klippte av så lång bit som jag behövde för att den skulle passa runt min handled. Sedan sydde jag i en stor tryckknapp och lät den bli en enkel och osynlig knäppning. Därefter var det bara att länsa mormors och farmors knappsamlingar på de allra finaste knappar jag kunde hitta. 

Någon i släkten har tydligen fått tag i knappar från OS i München 1972. Under den fina knappen i rött och guld sitter tryckknappen dold. 

Knappar i såväl trä och glas som plast och metall finns med på mitt armband.

Och nog blev det ganska bra, trots sin enkelhet. Det duger till exempel alldeles utmärkt till att ha på sig när man skall klia Ellen under hakan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.