söndag 15 april 2012

Om mitt nya lappsömnadsprojekt

Efter det att jag avslutade mormors blomsterträdgård har jag saknat att ha ett handsömnadsprojekt att sy på, och jag bestämde mig därför för att börja på ett nytt handsytt lapptäcke. Den här gången skall jag försöka ge mig på ett stjärntäcke. Det är dock betydligt svårare att sy stjärnor än sexkanter, har jag insett; det är inte lätt att få de vassa hörnen i stjärnornas mitt snygga, och det irriterar mig oerhört när jag inte lyckas få dem så exakta och perfekta som jag vill. Dessutom gjorde jag nog rutorna i minsta laget, vilket gör att det inte går särskilt fort fram. Men å andra sidan är det ju inte särskilt bråttom med mitt täcke; jag har ingen deadline utan kan hålla på med det hur länge jag vill. Det får ta den tid det tar, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.