onsdag 7 mars 2012

Om mitt hjärtas vår

Det känns att det börjar närma sig vår; inte bara i luften utan även i mitt hjärta. 
Jag fick tag i ett vackert broderi på en second hand-butik; det är en färgstark blomma i rosa, lila, rött, orange och blått, sydd med ullgarn och långa stygn. Broderiet fångade mitt öga så snart jag fick syn på det, och det faktum att det är så djärvt i sina färgkombinationer tycker jag är riktigt tjusigt. Med baksida och ram runtom av knallrosa linnetyg blev det en stor och stadig kudde.

I hörnen på min återbrukskudde sydde jag fast tofsar av lila och rosa restgarn. 

Och i det glesa linnetyget korsstygnsbroderade jag med vitt garn, även det från second hand-butiken, en rad om hjärtats vår, skriven av min gamle favoritpoet som jag läste så mycket och ofta i min ungdom. Eller ja, gamle favoritpoet skall jag kanske inte skriva, för så särskilt gammal blev han ju verkligen inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.